Kromě moderního designu vynikají zastávky dotykovou obrazovkou, zásuvkami pro dobíjení mobilních zařízení nebo například malou meteostanicí se zabudovaným detektorem polétavého prachu.
Cestující může sledovat aktuální informace o hromadné dopravě, počasí nebo například kulturní tipy. Současně může listovat v jízdních řádech, zjišťovat si informace o svém spoji či možnostech přestupu v rámci Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje. Vedle informací o odjezdech vozidel či grafického znázornění linek zobrazuje zastávka i informace o aktuálních změnách v dopravě zadaných dispečinkem, především se jedná o probíhající provozní omezení.
Unikátním zařízením je například meteostanice, která ukazuje cestujícím aktuální teplotu, vlhkost, UV index. Detektor polétavého prachu zobrazující orientačně údaje v dané lokalitě. Zastávky využívají úsporného LED osvětlení a mají vedle dvou bezpečnostních kamer i SOS tlačítko pro přivolání pomoci.
„Dopravní podnik města Brna se nebojí nových, chytrých řešení. Dalším příkladem je právě tato zastávka, která nemá v Brně ani v celé republice obdoby a funguje ve zkušebním režimu. Pokud se zastávka osvědčí, bude snahou města, ale i dopravce, jejich počet rozšiřovat také na další místa v Brně,“vysvětlil primátor města Brna Petr Vokřál.
„K modernímu městu patří vedle chytrých budov také chytrá doprava a Brno jde inteligentním systémům naproti. Brněnské zastávky jsou v českém kontextu unikátní a jsme rádi, že jsme se na tomto projektu mohli podílet. Doufám, že i nadále budeme spolupracovat a společně s dopravním podnikem a cestujícími budeme zastávky vylepšovat, aby jim co nejlépe vyhovovala,“ doplňuje Kamil Čermák, generální ředitel ČEZ ESCO.
Zařízení chytré zastávky je instalováno tak, aby bylo odolné proti vlivu větru i deště a bez potíží schopno fungovat v minimálním teplotním rozsahu -30°C až + 45 °C (ve stínu). Zastávky byly vybudovány v letních měsících, kdy tramvajová trať v ulici Milady Horákové v úseku Koliště – Rooseveltova procházela rekonstrukcí.
Komentáře