Aktualizace využívá efektivnějších nástrojů proexportní politiky, precizněji specifikuje cíle a způsoby jejich dosažení, využívá kooperace proexportně zaměřených organizací státu a předpokládá průběžnou komunikaci s firemními reprezentacemi a sociálními partnery.
"Cílem aktualizace je zefektivnit činnost zahraničních ekonomických diplomatů a kanceláří CzechTrade, CzechInvest a Českých center, nastavit pravidla spolupráce proexportních institucí, zatraktivnit nabídku služeb a posílit obchodní oddělení zastupitelských úřadů odborníky zejména v mimoevropských zemích", komentoval aktualizaci ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.
Jedním z důvodů pro aktualizaci Exportní strategie je doplnění teritoriálního přístupu přístupem oborovým, kdy jsou klíčové trhy určovány na základě zjištěných oborových příležitostí. Síť je doplňována diplomaty zaměřenými na zemědělství, potravinářství a návazné technologie a také specialisty s působností v oblasti výzkumu, vývoje a inovací.
Změny se dotknou i pilířů Exportní strategie, aby lépe odpovídaly zaměření aktualizované Exportní strategie a významu, který mají jednotlivé oblasti podpory pro podnikatele: Pilíř 1: Finanční nástroje, Pilíř 2: Informace a rozvoj služeb exportérům, Pilíř 3: Rozvoj obchodních příležitostí.
Aktualizace vychází z Akčního plánu vlády z prosince 2014, z Koncepce zahraniční politiky České republiky a navazuje na Národní inovační strategii a na záměry Průmyslu 4.0.
Komentáře