Zvýšení nabíjecí kapacity na 450 kW, což je až devítinásobek standardu, který je k dispozici na současných rychlonabíjecích stanicích využívajících stejnosměrný proud, umožňuje zásadní snížení doby nabíjení.
Rychlost a pohodlí jsou přitom klíčové pro zvýšení atraktivity elektromobilů. Nabíjecí zařízení je připojené do místní distribuční sítě a vzhledem k modulární architektuře umožňuje nabíjet současně jedním kabelem 450 kW a druhým 175 kW.
Vše je v současnosti k dispozici zdarma, nabíjecí stanici mohou využít elektromobily všech značek s konektorem CCS2. Nabíjecí kapacita se automaticky přizpůsobí maximální povolené kapacitě nabíjení vozidla.
Nabíječka je připravena pro palubní napětí elektromobilů až 920 V, tedy na hladinu, pro kterou se elektrická auta teprve připravují – prvním z těchto aut bude Porsche Taycan, které by mělo být na trhu v průběhu roku 2019. Na stejné palubní napětí jsou ale již připraveny i Siemens 50 kW rychlonabíjecí stanice.
Výzkumný projekt „Fast Charge“ provozuje průmyslové konsorcium pod vedením BMW Group, vedle společnosti Siemens AG jsou jeho členy Allego GmbH, Phoenix Contact E-Mobility GmbH, Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG.
Zprovozněný 450 kW prototyp používá chlazené HPC (High Power Charging) kabely od společnosti Phoenix Contact. K životnímu prostředí šetrná chladící kapalina je směsí vody a glykolu, a chladící okruh je napůl otevřený. Oproti hermeticky uzavřeným systémům s olejem tak umožňuje snadnější údržbu.
Komentáře