2/2023

Siemens v české premiéře představuje novou vlajkovou loď: rychlonabíjecí stanici 150 kW

| autor: TZ Siemens ČR0

Siemens v české premiéře představuje novou vlajkovou loď: rychlonabíjecí stanici 150 kW

Nová vlajková loď řady nabíječek Siemens doplňuje široké portfolio nabíjecích stanic pro elektromobily a plug-in hybridy, jak rychlonabíjecí stanice 50 kW, tak nástěnné nabíjecí stanice, tzv. wallboxy. určené pro pevnou instalaci v garážích, nákupních centrech nebo menších parkovištích

Česká premiéra rychlonabíjecí 150 kW stanice

Nová kompaktní rychlonabíjecí stanice Siemens 150 kW dokáže současně nabíjet dva elektromobily stejnosměrným proudem 2 x 75 kW. Nabíječka nabízí široký rozsah výstupního napětí od 200 V do 920 V.

Při nabíjení trvajícím 10 minut se zvýší dojezdová vzdálenost o 100 kilometrů. Integrace výkonných součástí Siemens, jako jsou konvertory Sinamics DCP a regulátory Simatic S7, zajišťuje maximální dostupnost a spolehlivost nabíjecího systému.

8181-1111129213_s.jpg

Rychlonabíjecí stanice 50 kW

Rychlonabíjecí stanice 50 kW nabízí široký rozsah výstupního napětí na DC konektorech – 30 až 920 V. Díky tomu je schopná efektivně nabíjet elektromobily s různou úrovní palubního napětí trakční baterie, které odpovídá technickým požadavkům nových typů elektromobilů připravovaných pro uvedení na trh od příštího roku a autobusům s více než DC 800 V.

Stanice umožní nabití z 0 na 80 % za 30 minut pomocí konektoru CCS2 50 kW*. Po dobití baterie na 80 % se zbývajících 20 % nabíjí sníženým výkonem, aby nedošlo k jejímu poškození, což průměrně trvá až 30 minut.

Nástěnná nabíjecí stanice, tzv. wallbox

Wallboxy jsou určeny pro pevnou instalaci v osobních garážích, nákupních centrech, na menších parkovištích a na místech splňujících podmínky elektrického krytí IP 56. Instalace nástěnné nabíjecí stanice nevyžaduje jakýkoli zásah do domovní rozvodné sítě (AC 400 V, 16 A).

Wallbox může být vybaven řídícím vstupem pro HDO signál reagujícím na levnější noční proud, díky čemuž je provoz automobilu, ve srovnání s automobily s benzinovými nebo naftovými motory, ještě levnější.

Například nabíječka VersiCharge dokáže nabít baterii z 0 na 100 % za přibližně 4,5 hodiny*. Vstupní příkonový proud je možné limitovat při uvedení do provozu. Nabíjecí proces se dá přerušovat/povolovat pomocí vzdáleného signálu (HDO, přístupový systém, energetický management). Tento typ je vybaven konektorem typu 2 (IEC 62196) Mennekes, na kabelu o délce 7 m.

Na veletrhu e-SALON můžete nabíječky Siemens vidět také na sdruženém stánku značek Audi a VW Užitkové vozy. Pro Audi e-tron bude využit wallbox jako prezentace domácího řešení nabíjení. Pro statickou výstavu VW e-Craftera bude využito napájení z rychlonabíjecí stanice 50 kW jako ukázka rychlodobíjecích možností.

Oba vozy budou na této výstavě představeny při své národní premiéře, kdy Audi e-tron, první plně elektrické SUV značky Audi, bude pouze výstavním exemplářem, oproti tomu e-Crafter bude k dispozici i pro testovací jízdy.

Další informace komplexním řešení pro elektromobilitu společnosti Siemens naleznete na www.siemens.cz/elektromobilita

* Využitelná kapacita baterie VW E-Golf 2017 je 31,5 kWh (celková kapacita baterie je 35,8 kWh, nikdy však nedojde k jejímu úplnému vybití z důvodu možného poškození, proto pracujeme s pojmem využitelná kapacita). Výkon palubní nabíječky E-golfu je 7,2 kW.

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Partner - SOVAK
EAGB
Inisoft
Seven energy
Energotrans
United Energy
SPVEZ
Povodí Vltavy
Ecobat
Veolia
AKU-BAT
Wasten
Solární asociace
Sensoneo
SmVaK
Vodárenství.cz
SKS
ITEC
Regartis
DENIOS
PSAS
ČB Teplárna
REMA
SEWACO
Grexenergia
SGEF
ČAObH
CASEC
Teplárenské sdružení
Envipur
EKO-KOM
S-POWER
INECS
BEERT CEE
SCHP