2/2023

Německo nesplní svůj cíl pro elektromobily kvůli dobíjecí infrastruktuře

| autor: Jan Budín| zdroj: oenergetice.cz0

pexels-kindel-media-9799736.jpg
zdroj: pexels

Německo nesplní svůj cíl v oblasti rozvoje elektromobility pro rok 2030, kterým je 15 milionů elektromobilů na německých silnicích. Kvůli nedostatečné veřejné i soukromé dobíjecí infrastruktuře se počet elektromobilů v Německu bude v tomto roce pohybovat kolem 10,5 milionů.Uvedla to poradenská společnost PwC.

PwC odhaduje, že pro splnění německých klimatických cílů v oblasti dopravy by země potřebovala v roce 2030 alespoň 15,8 milionů elektromobilů. Kvůli nedostatečně rozvinuté dobíjecí infrastruktuře se země podle PwC nicméně nedostane přes hodnotu 10,5 milionu vozů.

Německo mělo v květnu letošního roku instalováno 60 400 veřejných dobíjecích míst a aktuálně instaluje zhruba 330 nových dobíjecích míst každý týden. PwC odhaduje, že v roce 2030 bude v Německu 210 tisíc dobíjecích míst, což je o 130 tisíc méně, než kolik by bylo zapotřebí pro dosažení cílů v oblasti elektromobility.

PwC přitom nevidí problém pouze v rozvoji veřejné dobíjecí sítě, ale také v rozvoji soukromých dobíjecích míst. Těch bude podle společnosti do roku 2030 zapotřebí alespoň 5,6 milionů.

"Schvalovací procesy a problémy s koordinací mezi různými hráči v sektoru patří mezi hlavní důvody pomalého tempa rozvoje dobíjecí infrastruktury," uvedlo PwC.

BDEW je optimističtější

Výrazně optimističtější ohledně rozvoje dobíjecí infrastruktury v Německu je šéfka německého svazu energetického a vodohospodářského průmyslu (BDEW) Kerstin Andreaeová. Podle té byl v této oblasti učiněn značný pokrok zejména za poslední rok a půl, kdy se počet veřejných dobíjecích míst zvýšil téměř o 50 %.

"Hodně toho bylo dosaženo, co se týče pokrytí - maximální vzdálenost 50 km mezi rychlými nabíječkami na dálnicích stanovená národní platformou pro budoucnost mobility již byla prakticky dosažena napříč Německem," uvedla podle zahraničního serveru Clean Energy Wire Andreaeová.

BDEW již dříve uvedlo, že ačkoliv německá vláda cílí na milion veřejných dobíjecích míst do roku 2030, realisticky by mělo stačit spíše 100 až 250 tisíc veřejných dobíjecích míst, jelikož většina lidí bude své elektromobily dobíjet doma nebo v zaměstnání.

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Partner - SOVAK
EAGB
Inisoft
Seven energy
Energotrans
United Energy
SPVEZ
Povodí Vltavy
Ecobat
Veolia
AKU-BAT
Wasten
Solární asociace
Sensoneo
SmVaK
Vodárenství.cz
SKS
ITEC
Regartis
DENIOS
PSAS
ČB Teplárna
REMA
SEWACO
Grexenergia
SGEF
ČAObH
CASEC
Teplárenské sdružení
Envipur
EKO-KOM
S-POWER
INECS
BEERT CEE
SCHP