Dle posledních čísel reportu GlobalData jsme již jistě na počátku éry elektromobility. Dnes jezdí na silnicích po celém světě 5 milionů elektromobilů. To je o celé dva miliony elektromobilů více než v roce 2018. Čína je do velikosti trhu s elektromobily největší, Evropa na druhém místě na třetí místu obsadily USA.
Dle reportu GlobalData je důležitým faktorem celého trhu cena baterií. Ceny baterií spadly rapidně a celosvětová výroba značně roste. Nicméně ze snižujících se cen baterií těží nejenom elektromobilita, ale i projekty bateriových úložišť. Ty v poslední době také zaznamenávají růst po celém světě.
„Energetické společnosti prokazují stále se zvyšující se zájem o program elektromobility. Různé podpůrné programy nabízejí zajímavé slevy, úlevy na daních nebo jiné výhody při koupi elektromobilu. Energetické společnosti navíc spolupracují s výrobci elektromobilů, aby nabízely zajímavější nabídky,“prohlásila k reportu Sneha Susan Elias, senior analytička ve společnosti GlobalData.
GlobalData v reportu sděluje, že pro budoucí vývoj bude velice důležitá technologie V2G, neboli služba vehicle-to-grid. Díky systému V2G budou moci elektromobily, respektive nabíjení baterií v elektromobilu, hrát velkou roli v balancování nabídky a poptávky na trhu s elektřinou.
Údajně by dokonce koncept V2G spolu s bateriovými úložišti mohl pomáhat při extrémních krizích nedostatku elektřiny v síti tím, že by dodávaly elektřinu zpět do sítě. Společnosti, jako jsou například E.ON, EDF či Enel, se již účastní v různých V2G projektech.
Zajímavé spolupráce
Průmysl elektromobility nachází další podporu v mnoha zajímavých akvizicích a spojení firem. Například nedávno Engie SA začala spolupracovat se společností ChargePoint Services. Díky této spolupráci by se Engie chtěla stát hlavních hráčem v budování infrastruktury pro elektromobily ve Velké Británii. Další příklad je akvizice Shellu společnosti Greenlots, která je lídrem na poli nabíjecích stanic, energy management softwaru v Americe.
Zdroj: oenergetice.cz
ilustrační foto: Petr Jarolímek, Průmyslová ekologie
Komentáře