2/2023

Šlápni na to aneb Odpad lze třídit chytře

| zdroj: Pražské služby0

slapninato.png
zdroj: Pražské služby

Pražské služby opět povolaly do akce herce a moderátora Vaška Matějovského. Výsledkem spolupráce jsou spoty pro edukační kampaň Šlápni na to. Tak, jak její ústřední slogan napovídá, je zaměřena na sešlapávání PET lahví, nápojových obalů a koneckonců i papírových krabic. Cílem je vtipnou formou poukázat na to, že odpad lze třídit chytře a předcházet nepořádku kolem kontejnerů na tříděný odpad a jejich přeplňování.

To je téma, které silně rezonuje v diskusích napříč všemi městskými částmi a jejich skupinami nejen na sociálních sítích. Diskutující se pod fotkami přeplněných barevných kontejnerů přou o to, kdo je za tento stav zodpovědný a volají po potrestání toho, kdo do modré popelnice hodil nesešlapanou či nenařezanou krabici od nové televize a vyhozením nenalámaného polystyrenu do žluté nádoby znemožnil další třídění plastů.

Kapacita versus využívání

Když přispěvatele přestane bavit pátrání po tom, kdo ze sousedů si v posledních dnech koupil novou televizi, přepnou na téma frekvence svozů. „Problémem mnohdy není kapacita nádoby, ale její efektivní využívání. I ten největší podzemní kontejner lze vyřadit z provozu, když jeho otvor ucpe špunt v podobě tašky plné nesešlapaných PET lahví. Ostatní tak nemohou nádobu využívat a odpad nechávají někde poblíž,“ přibližuje jednu z typických situací Mana.

Sešlapávání odpadu tak vede nejen k efektivnějšímu využívání celého objemu nádoby, ale hlavně je to efektivní cesta k předcházení vzniku nepořádku v ulicích metropole.

Šlápni na to

Právě proto vznikly spoty pro kampaň Šlápni na to, jejíž tváří se stal herec Vašek Matějovský. Toho diváci znají třeba jako Mikuláše Seidla ze seriálu Ulice, moderátora pražského rádia Fajn či populární reality show Love Island.

Ten se již po druhé stal ústředním protagonistou spotů Pražských služeb. „Poprvé jsem s největší pražskou svozovou společností spolupracoval na projektu s názvem Tohle není normální. Cílem kampaně bylo poukázat na to, že odhazování odpadků není o ekologii, ale o slušném vychování. Tentokrát jsme si vzali na paškál absurdní situace při třídění odpadu,“ říká Vašek Matějovský a dodává: „Základním stavebním kamenem úspěšného spotu je dobrý nápad a kvalitní scénář. Do těch několika málo vteřin musíte dostat myšlenku, vtip a pointu. To je mnohdy těžší, než se zdá. S výslednou podobou jsem i vzhledem k pracovně hektickému podzimu nadmíru spokojený a věřím, že spoty lidem utkví v paměti.“

Téma nejen pro závěr roku

Téma je v Praze aktuální po celý rok, ale obzvláště palčivé je v závěru roku, kdy lidé více nakupují a obdarovávají své blízké a kamarády. To spolu s explozí elektronických nákupů v době koronaviru vede k významně větší produkci odpadů v podobě papírových i plastových obalů a konzumaci nápojů v plechovkách. „Aby město zůstalo hezké a příjemné i během adventu, prosím Pražany, aby odpad likvidovali odpovědně a chytře. Umožní nám to nejen zachovat město hezké a čisté, ale hlavně i efektivně plánovat svozy a posilovat v těch lokalitách, kde je to skutečně potřeba, a nejen kvůli bezohlednosti několika jedinců,“ dodává závěrem náměstek primátora Petr Hlubuček.

Na první ze tří online videospotů, které budou postupně publikovány na Facebooku, Instagramu a Youtube kanálu Pražských služeb, se můžete podívat tady:

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Partner - SOVAK
EAGB
Inisoft
Seven energy
Energotrans
United Energy
SPVEZ
Povodí Vltavy
Ecobat
Veolia
AKU-BAT
Wasten
Solární asociace
Sensoneo
SmVaK
Vodárenství.cz
SKS
ITEC
Regartis
DENIOS
PSAS
ČB Teplárna
REMA
SEWACO
Grexenergia
SGEF
ČAObH
CASEC
Teplárenské sdružení
Envipur
EKO-KOM
S-POWER
INECS
BEERT CEE
SCHP