Stalo se tak na základě dlouhodobého zájmu Středočeského kraje vybudovat zařízení na energetické využití odpadů ZEVO Mělník ve spolupráci se společností ČEZ a.s. „Aby mohl být tento projekt uveden do života, bylo nezbytné dopravní komisi vytvořit. Jejím úkolem bude sledovat jak samotný záměr, tak se především zabývat řešením dopravní infrastruktury v místě jeho realizace, jako je například vybudování obchvatů obcí,“ řekl k rozhodnutí Rady náměstek pro oblast životního prostředí a zemědělství Miloš Petera (ČSSD).
Náměstek hejtmanky Miloš Petera, jemuž Rada uložila jmenovat členy komise, také upřesnil, že v komisi zasednou jak zástupci Středočeského kraje, zástupce Výboru pro životní prostředí, tak zástupce odborné veřejnosti a investora projektu. Složení komise bude následující:
Zástupci Středočeského kraje:
Ing. Miloš Petera – náměstek hejtmanky pro oblast životního prostředí a zemědělství
Ing. František Petrtýl - radní pro oblast dopravy
Ing. Aleš Čermák, Ph.D., MBA - náměstek pro oblast investic KSÚS
Ing. Michaela Vojtová - zástupce Výboru pro životní prostředí
Ing. Marie Stáňová – vedoucí oddělení nakládání s odpady KÚSK
Ing. Jiří Stehlík – pracovník oddělení nakládání s odpady KÚSK
Ing. Milan Peška – vedoucí investic EU KSÚS
Ing. Jiří Svoboda – vedoucí oddělení silniční dopravy KÚSK
Ostatní členové:
Ing. Mgr. Vladimíra Zralíková – starostka města Liběchov
Mgr. Jaroslav Větrovský - senátor
Ing. Přemysl Šašek, Ph.D., MBA – zástupce ČEZ, a.s.
V současné době je Krajským úřadem Středočeského kraje z hlediska zákona 100/2001 Sb., posuzován vliv záměru „Nové dopravní řešení v lokalitě Horní Počaply – Dolní Beřkovice – Cítov“ na životní prostředí.
Daný záměr řeší dopravní situaci v okolí zájmového území pro realizaci ZEVO Mělník a jedná se o první etapu z celkového navrhovaného dopravního řešení v celé oblasti. Aktuálně Středočeský kraj doplňuje podklady k hodnocení vlivu stavby na životní prostředí do tzv. dokumentace EIA.
Projektované zařízení ZEVO Mělník je koncipováno jako modulární, dvoulinkové řešení o energetickém příkonu kotlů cca 110 MWt, které využije 320 tisíc tun odpadů ročně při průměrné výhřevnosti odpadů 10 MJ/kg při fondu pracovní doby 8 000 hodin každé linky. Maximální hmotnostní příkon 1 kotle při výhřevnosti 9 MJ/kg je cca 25 t/hod.
Hmotnostní příkon ZEVO se s navyšováním výhřevnosti odpadu zmenšuje. Regulační rozsah garantuje provoz ZEVO při maximálním hmotnostním a termickém příkonu. Při provozu ZEVO v normálním pracovním rozsahu není potřeba použití stabilizačního paliva. Při nižších výhřevnostech se navyšuje teplota primárního spalovacího vzduchu.
Konečné řešení skladby technologie ZEVO bude záviset od konkrétní nabídky dodavatele technologie, který bude vybrán na základě výběru dle zákona o veřejných zakázkách. Pro zadání této zakázky budou specifikovány okrajové podmínky, které budou zaručovat splnění požadavků dle BAT a legislativy ČR.
Komentáře