Když začnou hořet, dosahují velmi vysokých teplot. Vědci z Fakulty životního prostředí pracují s mezinárodním týmem na tom, aby požáry lithiových baterií v autech nebyly pro hasiče noční můrou. Mají za sebou první rok práce.
V týmu je 11 členů: univerzit, výzkumných ústavů a firem včetně výrobců baterií. Jejich zástupci se teď sjeli na Univerzitu J. E. Purkyně v Ústí nad Labem. Celkově tříletý projekt je financován z evropského programu Horizon Europe. „Pojali jsme to jako setkání, kde si hlavně řekneme o zásadních problémech, které aktuálně v projektu řešíme, a abychom se vzájemně koordinovali v dalším postupu. Pravidelně se informujeme každý měsíc online, ale tentokrát chceme dohromady řešit strategická místa, která nás trápí, a kde si vzájemně můžeme víc poradit,“ říká doc. Ing. Jiří Orava, Ph.D., z Fakulty životního prostředí UJEP, který vede českou část projektu INERRANT.
V týmu jsou vědci z Řecka, Německa nebo Irska. Ovšem důležitou částí skupiny jsou i výrobci technologií, které by mohla nové generace lithiových baterií využívat. Na vývoji proto spolupracují i české firmy NanoSPACE Technology, s. r. o., a IBG Česko s. r. o. Součástí projektu je výrobce baterií, francouzská průmyslová skupina Verkor, která ve Francii staví novou továrnu gigafactory.
Tento obsah je uzamčen
Pro zobrazení se přihlaste do účtu s aktivním předplatným.
Komentáře