Rada 25. září přijala postoj k navrhovanému nařízení Euro 7 o schvalování typu motorových vozidel a motorů.
Cílem tohoto nařízení je stanovit adekvátnější pravidla pro emise z vozidel a dále snížit emise látek znečišťujících ovzduší ze silniční dopravy. Euro 7 stanoví limity nevýfukových emisí, jako jsou částice z brzd a pneumatik, zahrnuje i minimální požadavky na životnost baterií v elektromobilech a ukládá přísnější požadavky týkající se životnosti vozidel. Toto nařízení zahrnuje i povinnost používat pokročilé technologie a nástroje pro monitorování emisí.
„Evropa je na celém světě známa výrobou nízkoemisních automobilů nejvyšší kvality. Chceme pokračovat v úsilí o zlepšování kvality ovzduší. Hodláme i nadále zastávat vedoucí pozici, pokud jde o mobilitu budoucnosti, a přijmout realistické emisní limity pro vozidla příštího desetiletí a zároveň chceme pomoci průmyslu učinit rozhodný krok směrem k tomu, aby v roce 2035 byly na trhu dostupné čisté automobily. Španělské předsednictví citlivě reagovalo na různé požadavky a žádosti členských států. Domníváme se, že tímto návrhem jsme dosáhli široké podpory a rovnováhy v investičních nákladech ze strany výrobních značek a že zvyšujeme přínosy tohoto nařízení pro životní prostředí," říká Héctor Gómez Hernández, úřadující ministr průmyslu, obchodu a cestovního ruchu
Komentáře