Reklama

4. 5. 2017  |  Zpravodajství  |  Autor: Radovan Potočár

Škoda v Číně představila model svého prvního elektromobilu

Český elektromobil se dostane do prodeje v roce 2020. Prohlédněte si první fotografie Škody Vision E.

Návrh svého prvního elektrického vozidla česká automobilka představila už před měsícem. Koncept elektromobilu, který má designově kombinovat prvky SUV a kupé, Škoda pojmenovala E Vision.

Hliníkový model elektromobilu automobilka poprvé představila na autosalonu v čínském Šanghaji. Vozidlo E Vison sice Škoda plánuje vyrábět ve svém závodě v Mladé Boslavi, ale stále významnějším se pro ni stává právě trh v Číně.


"Čína je pro Škodu celosvětově největším trhem. V minulém roce Škoda čínským zákazníkům prodala 317 000 vozů a prodej plánuje do roku 2020 díky rozšiřování svého portfolia zdvojnásobit," uvádí portál ChinaDaily.com.

Sériový model se může designem lišit

"Futuristický koncept slučuje zvýšenou pozici sedaček a velkorysou prostornost, typické znaky vozů kategorie SUV, s dynamicky působící siluetou a plynule klesající linií střechy karoserie kupé," uvedla Škoda Auto ještě před premiérou modelu v Číně.

Čtyřmístná kabina Vision E celkem upouští od analogových ukazatelů. Centrální displej, který se nachází ve středu přístrojové desky, slouží řidiči a spolujezdci. Pasažéři sedící na zadních sedadlech mají k dispozici vlastní obrazovky, pomocí nichž mohou sami ovládat různé komfortní funkce elektromobilu a infotainment.

18033470_1312468925512232_3726357262741871348_n.jpg

Netradičně je řešeno otevírání bočních dveří. Ty jsou ovládány elektricky a otevírají se proti sobě. Každé ze sedadel zároveň umožňuje natočení až o dvacet stupňů, což má usnadnit nastupování a vystupování.

18033402_1312468752178916_8989286819100303431_n.jpg

Sériově vyráběný elektromobil by se však mohl například ve způsobu otevírání dveří od představeného modelu lišit. "Je to oblíbený prvek designových konceptů, v praxi však vyráběná vozidla pravděpodobně budou mít centrální sloup, který zajistí bezpečnost a odolnost vozidla ze stran," uvádí portál Autocar.co.uk.

Klasická zpětná zrcátka by zas mohla v případě sériově vyráběného modelu nahradit kamery použité při představeném konceptu.

Částečně autonomní řízení

Automobilka uvádí, že její první elektromobil přejde na čistě elektrický pohon až 500 kilometrů. Se systémovým výkonem 225 kW má Škoda Vision E dosahovat maximální rychlosti 180 km/h a zrychlovat "bez zaváhání a velmi dynamicky".

Elektromobil vybavený různými senzory a kamerami, zároveň splňuje předpoklady pro třetí stupeň automatizovaného řízení. Vozidlo dokáže samostatně jezdit v kolonách a na dálnicích, může najít volné parkovací místo, zaparkovat a vyjdete z něj i ven.

17992216_1312468912178900_1052272364421622598_n.jpg

Od 21. dubna do 12. května se vystavuje automobilový hliněný model vozu v Škoda Muzeu v Mladé Boleslavi. Návštěvníci si mohou elektromobil "prohlédnout" i prostřednictvím nejmodernější technologie virtuální reality.

Škoda Vision E je vůbec první čistě elektricky poháněnou a autonomní koncepcí v historii automobilky. Elektromobil má být prvním krokem k elektrifikaci modelové palety značky Škoda, která začne v roce 2019 zavedením modelu Škoda Superb s plug-in-hybridním pohonem.

Hned v dalším roce bude následovat první čistě elektricky poháněný modelový model značky. Škoda do roku 2025 rozšíří svou nabídku na pět automobilů s čistým elektrickým pohonem v různých segmentech.

Zdroj: Škoda Auto

© Průmyslová ekologie, s.r o. Autorská práva jsou vyhrazena a vykonává je vydavatel

ZPĚT NA SEZNAM

PARTNEŘI

ISSN 2570-9372