1/2021

ERÚ má předcházet energetickým krizím a chránit spotřebitele, říká ministr Jozef Síkela

| zdroj: MPO0

Ministr-Sikela_TK_ERU_5.jpg
zdroj: mpo.cz

Do pražského sídla Energetického regulačního úřadu (ERÚ) v úterý vyrazil ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela. Chtěl se seznámit s aktivitami úřadu v kontextu nynější energetické krize. Zajímalo ho mimo jiné to, jak úřad kontroloval jednání skupiny Bohemia Energy. Vyjádřil také nespokojenost nad dosavadním počínáním ERÚ a požádal jeho vedení o návrh, jak bude podobným krizím předcházet v budoucnu.

„Energetický regulační úřad by podle mě měl zastával roli skutečného dohledu nad trhem s energiemi. Tedy předcházet energetickým krizím a chránit tak občany naší země. Ostatně i zákon, kterým je tento úřad zřízen, uvádí, že ERÚ má chránit zájmy spotřebitelů,“ říká ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela a dodává: „Jenže jak všichni nyní zažíváme na vlastní kůži – energetická krize, a to velmi vážná energetická krize, Česko, české občany a české firmy postihla. A já jsem velmi nespokojen s dosavadním počínáním úřadu."

Ministra zajímalo, co vedení ERÚ dělalo v době před 13. říjnem 2021, kdy ukončila dodávky energií svým přibližně 900 tisícům klientů Bohemia Energy. Už na začátku října totiž ukončila na Slovensku činnost firma Slovakia Energy, která patřila do skupiny Bohemia Energy a ministr chtěl vědět, jak na to ERÚ zareagoval.

„Zdá se mi, že počínání ERÚ ve vztahu k trhu s energiemi nejlépe shrnuje právě to, že sám skončil u dodavatele poslední instance. Je to stejně absurdní jako kdyby si centrální banka uložila část svých devízových rezerv v bance, která by následně skončila v nucené správě,“ říká ministr Síkela.

Ministr Síkela proto vedení úřadu požádal o jasný plán, jak bránit podobným krizím bránit v budoucnu. „Není možné nechat občany této země na holičkách tak, jako se to stalo za minulé vlády,“ dodává ministr.

MPO aktuální informace k dodavatelům energií, kteří ukončili činnost, průběžně zveřejňuje na svém webu na adrese www.mpo.cz/energie. Zde jsou mimo jiné na jednom místě k dispozici otázky a odpovědi, tiskové zprávy, letáky, grafika či videa. Novinky se operativně publikují také na sociálních sítích. Zákazníci mohou využít také pomoc po telefonu na informační lince 1212 pod volbou 5.

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Satturn
AB Plast
Partner - SOVAK
EAGB
Faircare
Inisoft
Xylem
Seven energy
Energotrans
United Energy
SPVEZ
Povodí Vltavy
Ecobat
Veolia
Ekowatt
AKU-BAT
Wasten
Solární asociace
Sensoneo