V zákoně je dána povinnost provozovatelům vodovodů předložit příslušnému orgánu ochrany veřejného zdraví ke schválení provozní řád vodovodu, který zohlední zejména zpracované posouzení rizik a bude zahrnovat monitorovací program (§ 3c zákona č. 373/2011 Sb., část druhá).
Zákon dále uvádí Čl. IV Přechodná ustanovení:
„Osoby, které jsou ke dni nabytí účinnosti tohoto zákona osobami uvedenými v § 3 odst. 2 zákona č. 258/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů, předloží návrh provozního řádu podle § 3c odst. 1 zákona č. 258/2000 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona, příslušnému orgánu ochrany veřejného zdraví ke schválení nejpozději do 6 let ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.“
SOVAK ČR učinil na základě znění právních předpisů následující závěr:
Do doby zpracování a schválení „upraveného“ provozního řádu včetně monitorovacího programu a posouzení rizik se při kontrole jakosti vody bude postupovat podle stávajících právních předpisů.
V tomto smyslu SOVAK ČR vznesl dotaz na Ministerstvo zdravotnictví, které v odpovědi hlavní hygieničky ČR Mgr. Evy Gottwaldové ze dne 24. 11. 2017 SOVAK ČR plně podpořil. Výše uvedený chybějící dovětek bude při nejbližší novele zákona o ochraně veřejného zdraví doplněn.
Podle sdělení hlavní hygieničky ČR toto přechodné období neplatí pro provozovatele, kteří zahájili činnost po 1. 11. 2017.
Komentáře