Společnost se tak do budoucna zavázala nakupovat zhruba 6 terawatt hodin elektrické energie ročně z čistých zdrojů. Tolik energie by vyrobily například solární panely osazené na ploše 400 fotbalových hřišť.
Ředitel společnosti Carlos Brito poukázal, jaký dopad již dnes změny klimatu mají na výrobu piva po celém světě. Přechod k šetrné energii tak vnímá nejen jako společenskou povinnost, ale zdůrazňuje, že tento přechod dává firmě i ekonomický smysl a je výhodný pro podnikání.
Firma tak bude rozšiřovat i svoji výrobní kapacitu solárních panelů a to hlavně v zemích jako Argentina, Brazílie, Jižní Afrika nebo Indie.
Anheuser-Busch se chystá nakupovat zhruba 75-85 % veškeré energie z obnovitelných zdrojů. Zbylých 15-25 % pokryje především ze svých solárních instalací. Obnovitelné zdroje momentálně zásobují zhruba 7 % veškeré spotřeby firmy.
I proto je tento krok tak ambiciózní a dokazuje, že vynaložená investice dává ekonomický smysl. Tato transformace k šetrnějším zdrojům energie by měla snížit uhlíkovou stopu pivovaru o zhruba 30 %, což je ekvivalent emisí ze zhruba půl milionu aut.
Dalším příkladem zelenajícího se pivovaru je Heineken, který se dlouhodobě profiluje jako nejudržitelnější pivovar světa. Jím vlastněný pivovar v Brně dokonce drží rekord za nejmenší množství dodané energie potřebné na výrobu hektolitru piva.
Komentáře