Vodíková strategie ČR: Jakým směrem se budeme ubírat?

| autor: Martina Jandusova0

success-4165306_640.jpg
zdroj: Pixabay

V listopadu 2020 proběhl webinář s názvem „Potenciál zeleného a modrého vodíku pro českou energetiku, průmysl a dopravu“. Úvodní přednášku měl zástupce Ministerstva průmyslu a obchodu, Lukáš Janura, který pohovořil o připravované Vodíkové strategie ČR.

Konferenci uspořádala Aliance pro energetickou soběstačnost v rámci řady seminářů, které se zaměřují na různé aspekty alternativních forem energie.

3 pilíře

Vodíková strategie ČR navazuje na evropskou vodíkovou strategii, která byla přijata během minulého roku. Stejně tak navazuje i na závazky vyplývající ze Zelené dohody pro Evropu, a z dalších souvisejících dokumentů a závazků nejrůznějšího druhu. „Z Vodíkové strategie by mělo jasně vyplynout, jakým směrem se budeme ubírat,“ vysvětluje Lukáš Janura z Ministerstva průmyslu a obchodu.

Vodíková strategie spočívá na třech základních pilířích: na jedné straně stojí pilíř výroby vodíku, na druhé straně je jeho spotřeba a někde mezi nimi stojí vodíkové technologie. „Ty to celé dávají dohromady,“ uvádí Janura a pokračuje: „Nesmíme ale zapomenout na to, že výroba a spotřeba musí být buď v rovnováze, nebo alespoň sledovat jednu linii a obojí musí být promyšleno současně.“ Dodává, že by bylo nesmyslné, kdybychom vymysleli způsoby výroby, připravili se na ně, a zároveň nepracovali se stranou spotřeby.

Výroba vodíku – konkurenční výhoda

Tento obsah je uzamčen

Pro zobrazení se přihlaste do účtu s aktivním předplatným.

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Satturn
AB Plast
Partner - SOVAK
EAGB