1/2024

OPŽP: Pozor na závazné termíny pro podávání žádostí o platbu ke konci roku 2018

| autor: TZ OPŽP ČR0

OPŽP: Pozor na závazné termíny pro podávání žádostí o platbu ke konci roku 2018

S blížícím se koncem roku 2018 žádáme příjemce podpory z OPŽP, aby předkládali žádosti o platbu u projektů s vydaným Rozhodnutím o poskytnutí dotace na realizované a vyfakturované části dodávek či služeb dle ukončených výběrových řízení, resp. dle uzavřených smluv o dílo (vyjma příjemců typu OSS/SPO). Žádosti o platbu je možné podávat vždy pouze společně se zprávou o realizaci.

Dále žádáme, aby příjemci podpory podávali zprávu o realizaci a žádosti o platbu průběžně a bez zbytečných odkladů, a současně vyhlašujeme následující závazné termíny:

  • Projekty s termínem ukončení stavebních a realizačních prací do 30. 9. 2018 › podání žádostí o platbu nejpozději do 17. 10. 2018,
  • Ostatní projekty › podání Žádostí o platbu nejpozději do 16. 11. 2018,
  • Projekty, které budou financovat významnější částky v listopadu 2018 › nejpozději do 29. 11. 2018 › proplacení je možné pouze pro bezchybně podané žádosti s plně uhrazenými fakturami.

Vzhledem k časové náročnosti procesu kontroly v MS 2014+ upozorňujeme, že rychlá administrace je možná pouze u bezchybných žádostí. Aby nedocházelo k pozastavení administrace z důvodu případných nedostatků, a tímto ke zbytečnému neproplacení v letošním roce, je na www.opzp.cz ke stažení příručka, která radí příjemcům, jak žádost či zprávu o realizaci správně vyplnit.

Věnujte pozornost nejčastějším chybám, prodlužující administraci žádostí:

  • chybně zadané částky neodpovídající fakturám,
  • investiční a neinvestiční výdaje nastavené v rozporu s vydaným právním aktem,
  • neuvedení variabilního symbolu/čísla faktury ŽoP na soupisce dokladu v IS KP14+,
  • chybně zadané úhrady jednotlivých faktur,
  • chybějící nebo chybně vyplněné bankovní účty příjemce a fakturujících dodavatelů v MS 2014+.

Příjemcům podpory je umožněno předkládat žádosti o platbu elektronicky prostřednictvím IS KP14+ v souladu s Finančním plánem projektu, který je před rozpracováním zprávy a žádosti o platbu třeba upravit pomocí Žádosti o změnu. Předpokládaný termín podání žádostí o platbu uvedený ve Finančním plánu musí být v rozmezí 30 kalendářních dní od data skutečného podání žádosti.

V případě, že příjemce do žádosti o platbu zahrne neuhrazené nebo částečně uhrazené faktury, je povinen nejpozději do 10 pracovních dnů od data poskytnutí/přijetí (splatnosti) podpory uhradit plnou výši nehrazených faktur (tj. úhradu z prostředků podpory OPŽP a podíl vlastních zdrojů) a doložit úhrady neprodleně finančnímu manažerovi projektu.

Upozorňujeme příjemce podpory, že neprofinancování naplánovaných prostředků na rok 2018 může výrazně zbrzdit administraci plateb projektu v roce 2019. Z důvodu přelomu kalendářního roku může v prvních měsících roku 2019 také nastat prodleva ve financování projektů.

Příručka pro příjemce podpory ke stažení (zip)

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Partner - SOVAK
EAGB
Inisoft
Seven energy
Energotrans
United Energy
SPVEZ
Povodí Vltavy
Ecobat
Veolia
AKU-BAT
Wasten
Solární asociace
Sensoneo
SmVaK
Vodárenství.cz
SKS
ITEC
Regartis
DENIOS
PSAS
ČB Teplárna
REMA
SEWACO
Grexenergia
SGEF
ČAObH
CASEC
Teplárenské sdružení
Envipur
EKO-KOM
S-POWER
INECS
BEERT CEE
SCHP