Odpadne díky kombinaci baterie a dobíjecí stanice jeden z hlavních problémů rozvoje elektromobility?

| autor: oEnergetice.cz - Tomáš Molek0

Odpadne díky kombinaci baterie a dobíjecí stanice jeden z hlavních problémů rozvoje elektromobilit

Vývoj baterií už směřuje mílovými kroky k požadovanému cíli. Stále aktuálnější tak začíná být otázka, jakým způsobem zajistit elektromobilům dostatek nabíjecích kapacit. 

Mají-li se vozy s elektrickým pohonem prosadit, nesmí při nabíjení docházet ke ztrátě komfortu, na který jsou v současnosti motoristi při doplňování paliva zvyklí.

Ve Velké Británii byl v této souvislosti oznámen plán na výstavbu sítě nabíjecích stanic kombinovaných s bateriovým úložištěm

Záměrem společnosti Pivot Power je ukázat směr, jakým je možné se vydat, aniž by bylo nutné masivně investovat do posilování přenosové a distribuční soustavy.

Místo benzinky baterka s benefitem

Plán Pivot Power zahrnuje výstavbu 50MW baterií ve 45 lokalitách na Britských ostrovech. 

Tyto baterie budou sloužit jednak pro provoz rychlodobíjecích stanic a zároveň budou moci být využívány pro stabilizaci britské přenosové soustavy. 

Bude se tak svým způsobem jednat o obdobu benzinových stanic pro elektromobily. 

Výhodou takovýchto dobíjecích stanic bude, že provozovatel přenosové soustavy National Grid, pak bude mít k dispozici distribuované úložiště elektřiny o výkonu přesahujícím 2 GW.

„Očekáváme že segment elektromobilů bude značně růst. Takovéto inovativní řešení pomůže urychlit přijetí elektromobilů, protože jim poskytne síť stanic, která umožní rychlé, efektivní a nákladově optimální dobíjení. Provozovateli přenosové soustavy navíc poskytne toto řešení další možnost flexibility při řízení jejího provozu,“ prohlásil Graeme Cooper, jenž má v National Grid na starosti rozvoj elektromobility.

První baterií online již za rok

Při výběru místo pro výstavbu bateriových úložišť byly vytipovány lokality, které se nachází poblíž měst a hlavních komunikací. 

Zároveň se jedná o lokality, jež se nacházejí v blízkosti rozvoden připojených na vedení velmi vysokého napětí (VVN). 

Pivot Power tak počítá s napájením přímo z přenosové soustavy, díky tomu bude možné v jednom místě provozovat desítky rychlodobíjecích stanic.

Odhadované náklady související s realizací záměru Pivot Power jsou 1,6 mld. liber (zhruba 47 mld. Kč). 

Aktuálně je v plánu výstavba baterií v 10 lokalitách během následujících 18 měsíců. První projekty na jižním pobřeží Británie mají být uvedeny do provozu již v polovině příštího roku.

Jedním z investorů a poradců, kteří za projektem stojí, je také Michael Liebreich, zakladatel Bloomberg New Energy Finance (BNEF). 

Podle Liebreicha klesají ceny obnovitelných zdrojů, baterií a elektromobilů rychleji než si lidé uvědomují. 

Zakladatel BNEF se také domnívá, že se společnosti Pivot Power podařilo rychle pochopit význam a velikost příležitosti a zareagovala na ní brilantně.

Zdroj: http://oenergetice.cz/cista-mobilita/odpadne-diky-kombinaci-baterie-dobijeci-stanice-jeden-hlavnich-problemu-rozvoje-elektromobility/

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Satturn
AB Plast
KRC - partner
Nadace partnerství
Partner - SOVAK