Reklama

3. 6. 2020  |  Publicistika  |  Autor: František Vörös – konzultant

Kritická situace v automobilovém průmyslu

Spolu s letectvím je automobilový průmysl nejvíce zasaženým sektorem v důsledku pandemie, způsobené koronavirem. V řadě zemí došlo k zastavení výroby a prodejů automobilů. Problémy mají i dodavatelé výrobků pro tento segment průmyslu.

Např. největší chemická společnost BASF s centrálou v německém Ludwigshafenu realizuje v tomto odvětví pětinu svého obratu. Samotná výroba automobilů je ze třetiny nákladů svázaná s petrochemií.

Z hlediska plastů se desetina z jejich globální spotřeby realizuje v automobilech. Nejvíce se aplikuje polypropylen s 35 % podílem ze všech plastů, následují polyuretany s 19 %, polyamidy s 11 %, PVC s 9 %, ABS/SAN s 8 %, PE a PS každý se 4 %. V deseti procentech ostatních jsou PMMA a elastomery. Všechny tyto komodity jsou postiženy ztrátou odbytu, např. syntetické kaučuky SBR, PBR v důsledku poklesu výroby pneumatik. Problémy mají i výrobci a dodavatelé plastových dílů.

Při průzkumech hospodářské situace odhadují agentury návrat k předkrizovým stavům za pět až 18 měsíců, což znamená, že oživování může trvat až do poloviny 2021. Evropská centrální banka očekává letošní roční pokles HDP o 8 - 12 %. Přitom tržby v chemickém průmyslu za 1. čtvrtletí poklesly oproti stejnému období vloni pouze o 1,0 %. V jiných odvětvích však byly poklesy dvouciferné. Větší poklesy se očekávají ve druhém ...

 

Pro přečtení celého obsahu musíte být součástí našeho předplatného

za 2490 Kč získáte přístup ke všem článkům na Prumyslovaekologie.cz na 1 rok

PARTNEŘI

ISSN 2570-9372