2/2023

EU skoncuje s greenwashingem. Firmy budou muset svá ekologická tvrzení nechat ověřit

| autor: Martina Jandusova0

10481755764_3cfdc00b7b_c
zdroj: flickr.com

Evropské výbory přijaly 14. února svůj postoj k pravidlům, podle kterých budou firmy ověřovat svá environmentální tvrzení v rámci marketingu.

V současné době se spotřebitelé jen obtížně orientují v environmentálních tvrzeních, kterými se firmy snaží vykreslit své výrobky nebo služby jako ekologické nebo udržitelné. Mnohá z nich jsou zavádějící nebo nepravdivá a tyto praktiky jsou označovány jako greenwashing.

Studie ukazují, že 50 % environmentálních tvrzení společností je zavádějících. Spotřebitelé a podnikatelé si zaslouží transparentnost, právní srozumitelnost a rovné podmínky hospodářské soutěže,“ uvedl Andrus Ansip, Parlamentní zpravodaj.

Evropská komise proto v březnu loňského roku předložila návrh směrnice o zelených tvrzeních. Cílem návrhu je eliminovat obchodní praktiky, které užívají zavádějící environmentální výroky a ochránit spotřebitele.

Směrnice o zelených tvrzeních definuje, jaký druh informací musí společnosti poskytnout, aby potvrdily svá environmentální marketingová tvrzení. Dále vytváří rámec a lhůty pro kontrolu důkazů a schvalování nároků. Upřesňuje i to, jak budou společnosti, které zákon poruší, postihovány.

Ověřovací systém a sankce

Tento obsah je uzamčen

Pro zobrazení se přihlaste do účtu s aktivním předplatným.

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Partner - SOVAK
EAGB
Inisoft
Seven energy
Energotrans
United Energy
SPVEZ
Povodí Vltavy
Ecobat
Veolia
AKU-BAT
Wasten
Solární asociace
Sensoneo
SmVaK
Vodárenství.cz
SKS
ITEC
Regartis
DENIOS
PSAS
ČB Teplárna
REMA
SEWACO
Grexenergia
SGEF
ČAObH
CASEC
Teplárenské sdružení
Envipur
EKO-KOM
S-POWER
INECS
BEERT CEE
SCHP