17. 5. 2016 | Zpravodajství | Autor: (rap)
Studie, na které pracoval tým pod vedením Victora Timmers a Petra Achten na University of Edinburgh, rozvoji elektromobility nenahrává. Poté, co zjištěním vědců začali věnovat pozornost několik média - včetně The Telegraph či Daily Mail - se však objevily i kritické hlasy expertů, kteří o závěrech výzkumu pochybují.
Větší hmotnost, rychlejší opotřebení
Na co vlastně skotští výzkumníci přišli? Znečištění, na které upozorňují, je způsobeno rozdílem v hmotnostech. Elektromobily jsou totiž podle tvrzení vědců v průměru o 24 % těžší než ekvivalentní vozidla se spalovacími motory - a to znamená, že rychleji opotřebovávají pneumatiky, rychleji se jim ničí brzdy a víří více prachu.
Právě tyto "nevýfukové" emise částic mají mít zásadní podíl na znečišťování. "Zjistili jsme, že nevýfukové emise z brzd, pneumatik a silnic jsou mnohem větší než výfukové emise ve všech moderních autech," uvedl Peter Achten ve studii. "Tyto emise jsou navíc toxičtější než emise z moderních motorů, takže jsou pravděpodobně klíčovým faktorem v nárůstu počtu infarktů či astmatických záchvatů."
Vysoká hmotnost kvůli ...
za 2490 Kč získáte přístup ke všem článkům na Prumyslovaekologie.cz na 1 rok
ISSN 2570-9372