2/2023

Podle průzkumu více než čtvrtina veřejných dobíjecích stanic v San Franciscu nefunguje

| autor: Martina Jandusova0

44574324920_bbbbcb72ce_c
zdroj: flickr.com

Dobíjecí stanice pro elektromobily jsou sice čím dál běžnější, ale podle nové studie nejsou příliš spolehlivé. Z výzkumu vyplynulo, že více než 25 % veřejných DC nabíjecích stanic v kalifornské Bay Area je nepoužitelných.

Globální automobilový průmysl utrácí miliardy za ekologizaci a tak se nelze divit, že počet dobíjecích stanic pro elektromobily v USA rychle roste. Jenomže jako u všeho, tak i zde platí, že kvantita není všechno. Kvalita je tím, co mnoha těmto stanicím chybí.

Průzkum veřejných dobíjecích stanic

V Kalifornii žije zdaleka nejvíce majitelů elektromobilů z celých spojených států a již léta je lídrem v oblasti elektrických a hybridních vozidel. Ovšem podle studie, o které jako první informoval San Francisco Chronicle, není dobíjecí infrastruktura příliš spolehlivá. Studie mapovala veřejné stanice pro dobíjení elektrických vozidel v kalifornské Bay Area a zjistila, že pouze 72,5 % z nich bylo funkčních.

Průzkum provedl David Rempel, bývalý profesor bioinženýrství na kalifornské univerzitě v Berkeley, společně s neziskovou organizací Cool the Earth, která se zaměřuje na snižování uhlíkových emisí. Členové této organizace navštívili 181 veřejných DC rychlonabíjecích stanic v Bay Area a otestovali 657 jednotlivých dobíjecích zástrček.

Za funkční označili ten konektor, který po dobu dvou minut úspěšně nabíjel. Do průzkumu nebyly zahrnuty nabíjecí stanice Tesla Supercharger, jelikož slouží pouze vozům značky Tesla.

Rozbité zástrčky nebo selhání platebního systému

DC rychlonabíjecí stanice (direct current) používají přímo stejnosměrný proud a jsou nejvýkonnějším typem nabíječky. Někdy se označují jako Level 3. Dobíjecí stanice lze totiž rozdělit na několik úrovní podle režimu dobíjení. Všechny elektromobily se mohou nabíjet na stanicích úrovně Level 1 a Level 2. Na úroveň Level 3 nebo 4 nejsou některá vozidla uzpůsobena. Level 3 se vyznačuje rychlým dobíjením. Běžný výkon rychlonabíjecích stanic je 50 kW a je potřeba 1 až 2 hodiny k dobití.

Tento obsah je uzamčen

Pro zobrazení se přihlaste do účtu s aktivním předplatným.

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Partner - SOVAK
EAGB
Inisoft
Seven energy
Energotrans
United Energy
SPVEZ
Povodí Vltavy
Ecobat
Veolia
AKU-BAT
Wasten
Solární asociace
Sensoneo
SmVaK
Vodárenství.cz
SKS
ITEC
Regartis
DENIOS
PSAS
ČB Teplárna
REMA
SEWACO
Grexenergia
SGEF
ČAObH
CASEC
Teplárenské sdružení
Envipur
EKO-KOM
S-POWER
INECS
BEERT CEE
SCHP