Tato plachtovina částečně pochází také z vyřazených reklamních bannerů a na rozdíl od jednorázových obalů lze tyto velmi odolné obálky používat opakovaně – třeba i stokrát. Projekt RepeteBox získal 2. místo v regionálním kole soutěže pro začínající podnikatele T-Mobile Rozjezdy ve Zlínském kraji.
„Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout ročně milionu zásilek v RepeteBoxech. Rádi bychom také zavedli plně funkční vrátný systém trvalých obalů při nakupování online tak, aby bylo možné téměř při jakémkoliv online nákupu využít znovupoužitelný obal, který je velmi jednoduché vrátit zpět do oběhu bez vzniku zbytečného odpadu z jednorázových obalů,“ říká Richard Bystřický, CEO projektu RepeteBox, který vyrábí opakovatelně použitelné přepravní obaly pro e-shopy, a dodává:
„Předpokládáme, že jeden RepeteBox při maximálním využití svého životního cyklu dokáže až 25krát snížit množství odpadu z hlediska hmotnosti a 50krát z hlediska objemu. Vždy ale samozřejmě záleží na typu nahrazovaného obalu.“
Typickými uživateli RepeteBoxů jsou e-shopy s vlastní infrastrukturou výdejních míst či možností sběru použitých RepeteBoxů. V současné sobě probíhá testování spolupráce s největším českým internetovým obchodníkem Alza.cz, a o možnost vyzkoušet si možnost distribuce zboží v opakovaně použitelných obalech již projevily zájem také další e-shopy. Při úspěchu na českém trhu se počítá i s expanzí RepeteBoxů do zahraničí.
„V Alze se vždy snažíme podpořit tu správnou věc – a mladým nadšencům s konkrétními inovativními nápady opravdu fandíme. V oběhu může jediný takový obal nahradit i 100 klasických jednorázových poštovních obálek – tím se značně zredukuje odpad a šetří se nejen přírodní zdroje, ale i ty finanční,“ uvádí Aleš Zavoral, předseda představenstva Alza.cz, a dodává: „Pilotní testování právě probíhá v Bratislavě a naši slovenští zákazníci na vratné obálky reagují velmi pozitivně.“
Soutěž T-Mobile Rozjezdy je určena začínajícím podnikatelům. Výhry pomáhají účastníkům soutěže rozjet vlastní podnikání. Regionální vítěz obdrží bezmála 100 tisíc korun, celkový vítěz pak kromě finanční hotovosti získá i další podporu v hodnotě až 600 tisíc korun. Soutěžící se mohou účastnit bezplatných seminářů s odborníky a využívat bezplatné poradenství, včetně marketingové a PR podpory.
Komentáře