Lidl sníží množství plastů ve svých prodejnách do roku 2025 o 20 %

| autor: Tisková zpráva Lidl Česká republika0

Lidl sníží množství plastů ve svých prodejnách do roku 2025 o 20 %

Lidl tímto rozhodnutím pokračuje v naplňování cílů, které se vytyčil coby společensky odpovědná firma v oblasti životního prostředí. 

Přispět ke snížení spotřeby plastů je jedním z našich dlouhodobých závazků. Zároveň chceme nakládat s obaly a plasty tak, aby našly další využití. Proto chceme postupně využívat pouze obaly pouze z recyklovatelného materiálu,“ říká k plánu Pavel Stratil, generální ředitel Lidl Česká republika.

První krok učinil Lidl před rokem, kdy ustoupil od prodeje jednorázových igelitových tašek. Postupně se také snaží omezovat množství obalů u nabízeného zboží, například spotřebního, a to tam, kde odstranění plastového obalu není na úkor kvality. Nyní se na redukci plastů zaměří ještě výrazněji. 

Společně se svými dodavateli také Lidl bude v následujících letech pracovat na tom, aby všechny plastové obaly u jeho privátních značek byly do roku 2025 stoprocentně recyklovatelné.

O co největší recyklaci se společnost snaží již dnes. Za rok 2017 vyprodukovala ve všech svých prodejnách a logistických centrech 77.034 tun odpadu, z něhož zrecyklovala 68.881 tun, tedy 90 % veškerého odpadu. 

Zbylých 10 % pak tvořil směsný komunální odpad z odpadkových košů u prodejen či v zázemí prodejen a skladů. Největší podíl na recyklovaném odpadu přitom tvořil papírový kartón, a to cca 73 %.

Na životní prostředí dbáme jak v sortimentu, tak při stavbě našich budov, i v každodenních procesech,“ doplňuje Pavel Stratil. 

Šetrně k životnímu prostředí se Lidl snaží chovat i v dalších oblastech. V nových prodejnách proto využívá ekologičtější technologie, využívající například přírodní chladiva nebo odpadní teplo, samozřejmostí je LED osvětlení. 

Technologie, které fandí životnímu prostředí, jsou postupně zaváděny také do všech 4 logistických center společnosti, která fungují v Brandýse nad Labem, Cerhovicích, Měříně a Olomouci. 

I díky tomu získal Lidl koncem loňského roku po auditu řízení spotřeby energie pro všechny své prodejny, logistická centra i centrálu certifikát ISO 50001. V neposlední řadě odebírá Lidl část elektrické energie vyrobené z obnovitelných zdrojů. 

V návaznosti na to podporuje také rozvoj elektromobility v České republice a v minulém roce začal instalovat rychlonabíjecí stanice pro elektromobily u svých prodejen.

Komentáře

  1. Tento článek zatím ještě nikdo neokomentoval.

Okomentovat

Partneři

Satturn
AB Plast
Nadace partnerství
Partner - SOVAK